Sayfalar

18 Mayıs 2013 Cumartesi

Anne Sütü.. Mucize..

Anne sütü bir mucize..  Bebeğin sağlıklı buyuyebilmesi için gereken en temel ihtiyacı karşılar nitelikte; hatta mumkunse ilk 6 ay sadece anne sütü yeterli.. Düşünün öyle bir mucize ki kesinlikle başka bir besine ihtiyaç duymadan 6 ay süreyle, su dahi vermeden tek başına bir bedene yetiyor.  Ustelik bağışıklık sistemini geliştiriyor,  ağız sütü dediğimiz ilk günlerde gelen süt, bebeği hastalıklardan koruyor muhteşem bir koruyucu. Kendi emzirme dönemime gelince.. Ben sütüm olsun kızımı sadece bu mucize ile buyuteyim diye çok uğraştım ve oldu da.. Kimi annenin herhangi bir ugrasiya gerek kalmadan sütü olabilir iken, kimi annenin de ugrasmasi gerekiyor benim gibi.  Böyle bir mucize için uğraşmaya değmez mi diyerekten bunun için neler yaptığıma değineyim..  Yemesine pek dikkat etmeyen ve lohusaligin vermiş olduğu annelik sarhoşlugu ile sadece bebeğini düşünen yanından biran bile ayrılmayan bir anneydim..  İlk 1 aydan sonra yalnız kaldım bunun da etkisi büyük tabi bana göre birseyler hazırlayıp yemeye fırsat bulamiyordum..  Baktım ki gidişat kötü bazı araştırmalar yaptım.  Anne sütü hakikaten bazı gıdalarla artıyor. Mesela bulgur pilavı ( anneler ve çevreden duyarak uyguladım)  sade olacak ama,  taze incir,  benim zamanimda tazesi olmadığı için kurusunu yemedim kompostosunu yaptım; herkes iyy kompostosu mu olurmuş derken ben bardak bardak içtim ve inanin kat kat süt olarak döndü yoksa benim gibi yemesine dikkat etmeyen cılız birinin böyle bol sütü olmasi imkansizdi benim düşüncem tabi.. Sonra kuru soğan ( aslında sütü olan tüm sebzeler) , bol yeşillik ve bol bol su.. İşte bunlar benim yardımcılarımdı.. Malt içeçeklerinin de sütü arttırıcı özelliğe sahip olduklarını duydum bununla beraber sebzeyi, meyveyi, suyu hazır içeceklere tercih ederim.. Ettim de çok güzel günlerdi bebeğim için uğraşmak.. Daha uzun sürmesini isterdim..
Bir annenin sütüm yok demesi için işte şu yukarıda bahsettiğim vb yöntemleri uygulamış olması gerek düşüncesindeyim. Buna rağmen hala olmuyorsa zaten yapılacak bişey yoktur ve hazır mamaya geçilebilir. Her anne farklıdır, her anne istediği gibi bebeğini büyütme hakkına sahiptir bununla beraber vurgulanması gereken tek önemli nokta ANNE SÜTÜ .. Ülkemizde artık anne sütünün önemini vurgular bir çok proje yapılıyor. kamu spotları, sağlık ocaklarında asılan panolar dağıtılan broşürler, paylaşılan bilgiler.. Toplumun her kesimi artık çok daha bilinçli.. Bize yaradan tarafından bahşedilen bu mucizeyi en verimli bir şekilde kullanmak dileğiyle..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder