Sayfalar

25 Haziran 2013 Salı

Uyku Eğitimi

   
Uykunun eğitimi mi olurmuş canım diyenlere test edip onayladim ve oluyormuş diyorum... Eğer benim gibi uyku gidasina önem veren bir anne iseniz bunu bir görev olarak bilmek kaçınılmazdır. Yetişkin insan da dahil 23:00 ile 05:00 arasında karanlıkta uyurken salgılanan Melatonin hormonu yaşlanmayı geciktiriyor ve kanseri önlüyor. Bu bilgiyi de edindikten sonra gündüz uyuyup gece uyumayan bebeklerden olmamalıydı benim bebeğim ; muhakkak bir çaresini bulmalıydım. Bununla ilgili neler yapmışım bi anlatayım..
K
ızım henüz 4 aylık bile değilken (ki aslında doğduğundan itibaren buna başlanmalı ,ben yenidogan bir bebek 17-19 saat ortalama uyuması sebebiyle biraz esneklik tanıdım) uykunun bir zamanı olduğunu öğrenmesi amacıyla 21:00 itibariyle odasına götürdüm ve katiyyen bu saati aşmadim. Bu bir saat erken de olabilirdi belki ancak yoğun iş temposu sebebiyle geç saatte eve döndüğümden en olabilir saatti bu. Emzirme döneminde herşey çok rahattı emerken uyuyordu çünkü, ne zaman ki sütüm yetmeyip ek gıdaya başladım işler gitgide zorlaşti.. Şöyle ki zaman geçip büyüdükçe çevreyi tanıma arzusu ile beraber uyumak istemiyordu tabi ben buna müsade etmedim saat 21:00 ben aldım odasına götürdüm. Uyumuyor mu hala çıkarmadim odadan karanlıkta uykusunun gelmesini bekledim, çıkmak istedi çok zaman; ağladı, kapıdan sızan ışık sebebiyle disardakilerin kendisini alması için cabaladi.. Tabi tüm bunlar olurken ben de mutlu mesut geçirmedim bu zamanları. Çok zorlandım bunaldım, sıkıldım, sinirlendim, bir sohbet dahi edemediğim zamanlarım oluyordu. Kocam, annem, kız kardeşim hepsi bana kızıyordu böyle olmaz kendini de soyutluyorsun diye . Yılmadım tüm baskılara rağmen ve başardım. Şimdi kızım gündüzleri ne kadar uyursa uyusun 20:00 den sonra gözlerini ovuşturmaya, huysuzlanmaya başlıyor. Tabi hala anne desteği ile uyuyor bunda sallayarak uyumasının etkisi büyük; sallayarak uyutmak yaptığım en büyük hatalardan biri gerçi onu da ben yapmadım. Teyzemiz ‘kızıma ben bakacağım en rahat sallayarak uyur’ diyerekten başladığı bu yolda ben halen cebelleşiyorum. Benden sizlere tavsiye asla ve asla sallayarak uyumaya alışmasın bebişleriniz, sonrasında çok zorlanıyoruz çünkü.
Burada çok güzel bir kaynaktan da yardım alabilirsiniz. Tracy Hogg’un Bebek Bakım Sorunlarına Mucize Çözümler adlı kitabı. Kaldır – Yatır yöntemi, şşş-pat yöntemi uyku konusunda benim gibi inatçı annelerin uygulayıp başarabileceği yöntemlerin başında geliyor. Her ne kadar ben uygulayamadıysam da daha düzenli bir çalışma hayatı olan ya da çalışmayan bir anne için ideal ve muhakkak bulunması gereken bir kitap. Sonra http://www.uykusuzanneler.com/ zamanında benim çoook incelediğim bilgiler edindiğim yorumlar kattığım bir site; güzel bilgiler paylaşılıyor faydasını göreceksiniz.
Bir uyku eğitimi macerasını bu şekilde atlattık ( sallayarak uyuma durumu da kalkarsa tamamlanacak aslında) diyebiliriz. Annelik bir bebeği besleyip, onu temizlemekten ibaret değil, öğrenmemiz, öğretmemiz gereken o kadar çok şey var ki..Onların sağlıklı, huzurlu, mutlu, sosyal bir birey olarak yetişmesi için tüm çabamız..

1 yorum: